Huhtikuussa haastamme erityisesti kaikki pojat ja poikien isät ja äidit lukemaan! Poikien lukuinnokkuus on tutkimusten mukaan matalalla, ja lukeminen on kuitenkin tärkeää.
Meneillään olevan lukuviikon takia me päätimme aloittaa vuoden 2020 Tekoja-kampanja tuomalla esiin lasten ja nuorten, erityisesti poikien lukuinnon huolestuttava vähentyminen. On sanottu, että lukutaidolla on iso merkitys oppilaiden minäkuvan muodostumisessa. Lisäksi huono lukutaito ja sanavarasto lisäävät suoraan lapsen riskiä syrjäytyä. Ilman kunnollista lukutaitoa on vaikea siirtyä työelämään tai jatko-opintoihin. Katso video ja tartu kampanjan haasteeseen!
HAASTE:
1. Kerro hyvä kirja- tai lukuvinkki lapsille tai nuorille JIPPOn Facebookiin tai Instagramiin kampanja-päivityksen kommenttikenttään.
2. Lue lasten kanssa!
ARVONTA:
Kaikki kommentoineet osallistuvat kampanjan arvontaan, jossa jaossa kaikkien Tekoja-kampanjaan osallistuneiden kesken yhteistyökumppaneiden lahjoittamia palkintoja vuoden lopussa!
HUOM! Videon kuvaukset on tehty ennen koronaviruksen aiheuttaman sulkemisen alkamista Nepenmäen kirjastolla. Koska kaikki Vaara-kirjastot ovat nyt kiinni, kannattaa verkkosisältöä ja lukemista käydä etsimässä heidän nettisivuilta (vaara.finna.fi).
Lisäksi kampanjan kumppani Sanomalehti Karjalainen tarjoaa nyt Digi-Karjalaisen 2 viikon maksuttoman näytetilauksen luettavaksi! Tilaa Digi-Karjalainen ilmaiseksi tästä: www.karjalainen.fi/kokeile. Karjalaisen tarjous on voimassa uusille tilaajille lukuviikon loppuun 26.4. 23.39 saakka ja tilaus loppuu automaatisesti tuon kahden viikon jälkeen.
#jippotekoja2020
——
Tekoja-kampanja
Pääyhteistyökumppani:
Lähitapiola Itä
Kumppanit:
Sanomalehti Karjalainen
Abloy Oy
Pohjois-Karjalan Osuuskauppa
PrimaTimber Oy
Autotalo Hartikainen
Honkalampi-säätiö
Joensuu – kaupunki idässä
Ilosaarirock Festival
Luterilainen kirkko Joensuussa
Kampanjan toteuttajakumppani:
Tovari Marketing