JIPPOn ja maakunnasta ponnistavan PunaMusta Median yhteistyö kasvaa ja PunaMusta Mediasta tulee JIPPOn pääyhteistyökumppani kausille 2024–2026.
PunaMusta Media on kotimainen näkyvyys-, paino- ja digitaalisen liiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 780 eri alojen osaajaa. Konsernin arvolupauksen ´Vaikuttavia asioita, hyvien kanssa, ilmiömäisesti´ mukaisesti PunaMusta Media ei tyydy tavanomaiseen tapaan tehdä asioita vaan tavoittelee ratkaisuja, jotka erottuvat ja jotka muistetaan. Vastuullisuus on toiminnan ytimessä ja yhteistyötä tehdään sellaisten kumppaneiden kanssa, jotka jakavat konsernin arvot ja saavat aikaan vaikuttavia asioita omalla tekemisellään. Näihin kumppaneihin kuuluvat myös erilaiset urheiluseurat, jotka ovat suunnannäyttäjiä muun muassa alueen hyvinvoinnin rakentamisessa.
PunaMusta Media haluaa strategiansa mukaisesti olla mukana kehittämässä liiketoiminnoillaan haastajista markkinajohtajia. Digitaalisten mahdollisuuksien kasvaessa myös PunaMusta Median omat liiketoiminnat ovat muutoksessa ja uusia aluevaltauksia on tehty erityisesti digitaalisen- ja näkyvyysliiketoiminnan alueilla. JIPPOlla on seurana tavoite tulla haastajasta menestyjäksi Suomen korkeimmilla jalkapallon sarjatasoilla, joten yhteistyö on hyvin luontevaa maakunnasta ponnistavan monipuolisen kasvupalveluita tarjoavan yhtiön kanssa.
PunaMusta Median ja JIPPOn kattava yhteistyö tulee sisältämään erilaisten näkyvyyselementtien lisäksi erilaisia sisältöjä monessa kanavassa sekä työhyvinvointihaasteen PunaMusta Median työntekijöille. PunaMusta Media haluaa sisällöillä tuoda lisäarvoa kaikille JIPPOn seuraajille ja sen myötä sosiaalisessa mediassa yrityksen kummipelaaja Yoshiaki Kikuchi tulee päivittämään kauden aikana #PunaMustaaTarinaa, jolloin kaikki seuraajat pääsevät entistä paremmin perille, mitä joukkueessa tapahtuu kauden aikana otteluiden ulkopuolella.
Täysin uusi kokonaisuus on uuden reservijoukkueen perustaminen JIPPOn P17-joukkueen sekä edustusjoukkueen väliin. Tavoitteellisen ja riittävän kovatasoisen ympäristön luominen edustuksen ja JIPPO-junioreiden väliin on asia, josta on puhuttu jo pitkään ja nyt PunaMusta Media haluaa olla mahdollistamassa nuorten haastajien tietä ylöspäin kohti korkeampia sarjatasoja. Tulevalla kaudella JIPPO/PunaMusta tulee pelaamaan Miesten Nelosessa, tavoitteenaan sarjanousu heti ensimmäisellä kaudella. Tulevaisuudessa JIPPO/PunaMusta tulee olemaan tärkeä välisteppi monelle lupaavalle nuorelle, joka tavoittelee peliaikaa JIPPOn edustusjoukkueessa.
– Olemme innoissamme solmitusta pääyhteistyösopimuksesta JIPPOn kanssa. Jaetut arvot ovat mielestämme olennainen osa menestyksekästä yhteistyötä, ja siksi JIPPO on meille ihanteellinen kumppani. Tavoitteenamme on luoda yhdessä kestävä perusta tulevaisuudelle, ja siksi asetamme yhteistyössämme keskeiselle sijalle JIPPOn omien junioreiden kehittämisen. Pyrimme tukemaan pelaajapolun pitkittämistä ja varmistamaan joukkueen omavaraisuuden myös tulevaisuudessa. Yhdessä tavoittelemme paitsi paikallisen jalkapallon menestystä myös maakunnan näkyvyyden kasvattamista. Osallistumme aktiivisesti elinvoimaisuuden lisäämiseen ja edistämme alueemme positiivista kehitystä.
– Strateginen päämäärämme on auttaa haastajia menestymään, ja uskomme vahvasti, että menestys syntyy voittavista tiimeistä yksittäisten onnistujien sijaan. Olemme valmiita tarjoamaan tukeamme ja resurssejamme haastajille edistääksemme alueen yhteistä menestystä. Tämä yhteistyö ei ole pelkkä lyhytaikainen projekti, vaan se edustaa askelta kohti kestäviä yhteistyöratkaisuja, sekä seuran että muiden yhteistyökumppaneidemme kanssa. Tavoitteenamme on luoda voittoisia tilanteita koko PunaMusta-verkoston eri osapuolille, ja olemme vakuuttuneita siitä, että tämä kolmivuotinen pääyhteistyö luo vankan perustan tälle, PunaMusta Median toimitusjohtaja Arttu Sallinen summaa.
– JIPPOn osalta uusi pääyhteistyökumppani otetaan avosylin vastaan. Meillä oli pitkät keskustelut yhteistyöstä ja sen muodoista. PunaMustan porukka haastoi yhteistyön osalta meitä ja halusi tehdä jotain erilaista, niin kuin he haluavat tehdä omassa liiketoiminnassaan. Näen että seuran ja PunaMustan arvot, tahtotila ja jopa värit täsmäävät loistavasti, joten odotan että yhteistyöstä tulee antoisaa molempien sopimusosapuolten lisäksi myös JIPPO-seuraajille, JIPPOn myynti- ja markkinointijohtaja Timo Tahvanainen kommentoi kumppanuutta.
Tutustu PunaMusta Mediaan kokonaisuudessaan täältä. JIPPO:n tulevan kauden Ykkösliigan kausikortit löydät verkkokaupastamme.
Artikkelin kansikuva: Mikko Kalavainen